Tips bij bestellen

Misschien bent u een ervaren webshopper. Misschien gaat u vandaag voor het eerst online bestellen. In beide gevallen zijn de volgende tips nuttig.

Bestel tijdig

Ga er niet vanuit dat we morgen leveren, over uiterlijk vijf dagen of wat u maar denkt. Leveringen kunnen altijd vertraagd worden. Bijvoorbeeld omdat een product niet voorradig is. Misschien is het extreem druk. Er kunnen problemen zijn met bezorging, bijvoorbeeld wegens slecht weer. Verder kunnen wij, u of andere betrokkenen een fout maken. Bestel dus altijd ruim op tijd.

Maak een lijstje

Maak een lijstje van wat u wil bestellen en controleer of het volledig is. Nadat de bestelling is geplaatst kunt u deze niet meer wijzigen.

Toch iets vergeten?

Een geplaatste bestelling kan niet worden aangepast. U kunt een nieuwe bestelling plaatsten, nu meteen of later. Om verzendkosten te besparen zou u ook de geplaatste bestelling kunnen annuleren en opnieuw bestellen. Het aanvragen van een annulering kan per email. Wacht op bevestiging van uw annulering voor u een nieuwe bestelling plaatst. In bepaalde gevallen, bijvoorbeeld als de bestelling al verzonden is, kunt u niet meer annuleren. Heeft u al betaald: dan wordt het betaalde bedrag na annuleren terugbetaald.

Denk aan pipetten

Flesjes van etherische olie, parfumolie en andere vloeistoffen worden zonder pipet of druppelaar geleverd. Voor het doseren van kleine hoeveelheden zijn onze plastic pipetten zeer geschikt. Ze kosten weinig, dus neem er flink wat van op voorraad.

Denk aan sluitingen bij verpakkingen

Sommige lege verpakkingen (zoals lege flessen en lege potten) worden inclusief sluiting (dop, verstuiver, pomp, pipet) geleverd, andere niet. U kunt dit nalezen in de beschrijving van de verpakkingen en van de sluitingen. Als er geen sluiting wordt meegeleverd kunt u bij het artikel lezen welke sluitingen bij de verpakking passen. Zo voorkomt u dat u doppen heeft zonder passende flessen en flessen zonder passende doppen.

Denk na over het leveradres

Overweeg directe levering naar een afhaalpunt als we dat voor uw land van levering aanbieden. In sommige landen is dat zelfs de enige optie die we aanbieden. Wilt u het thuis ontvangen en u bent er niet gaat het alsnog naar een servicepoint. Bij zakelijke adressen kan het zijn dat het dan naar een depot gaat, dat kan tientallen kilometers verderop zijn.

Onoverzichtelijke adressen, speciaal kraakpanden, anti kraakpanden en voormalige scholen en bedrijven die nu als verzamelgebouw worden gebruikt, kunnen problemen geven. Overweeg een ander adres.

Controleer adres, emailadres en andere gegevens

We ontvangen wekelijks bestellingen met een onjuist adres of niet bestaand emailadres. Duidelijke fouten als een ontbrekend huisnummer zien we meestal tijdig en lossen we meestal op tijd op. Soms zien we de fout niet. Stuurt u de goederen naar uw werk geef dan duidelijk de bedrijfsnaam aan. Het kan zijn dat een pakje niet wordt geleverd als de bezorger ziet dat het adres niet van meneer Jansen is maar van Slagerij Van Kampen, ook al werkt meneer Jansen daar. Andersom: stuurt u de bestelling voor school naar uw eigen huis, vermeld dan de naam van de school niet in het leveradres. Als de bezorger ziet dat er geen school op het adres is gevestigd wordt het pakje niet aangeboden. Bij opvoer van een onjuist emailadres ontvangt u geen bevestiging, deze wordt naar het foute emailadres gestuurd.

Gebruik liever geen gratis emailadressen

Veel gratis email providers leveren niet alle emails af. Dat is een nadeel van zo’n service, maar het is dan ook gratis. Als u een bestelbevestiging van ons wil hebben, wil weten waar u het pakje kan afhalen en wil dat we contact kunnen opnemen als er iets onduidelijk is, dan is het noodzakelijk een geschikt emailadres te gebruiken. Bijvoorbeeld dat wat u van uw emailprovider hebt gekregen. Verder: kijk regelmatig in uw spam map en gooi deze niet zomaar leeg.

Wacht rustig af

Na het plaatsen van een bestelling in onze webwinkel ontvangt u vrijwel direct een bevestiging per email. Als wij het pakje versturen ontvangt u een bericht van verzending, met trackingcodes. Dat zijn de enige berichten die wij altijd verzenden, we sturen verder alleen een email in bijzondere gevallen, bijvoorbeeld omdat een product langere tijd niet leverbaar is. Ontvangst van uw betaling wordt niet door ons bevestigd, dit omdat uw bank of PayPal deze informatie al geeft.

Neem tijdig actie

Heeft u enkele werkdagen na de maximale gebruikelijke levertijd nog niets van ons gehoord en ook nog geen pakje ontvangen: stuur ons een email en geef aan dat u nog steeds niets heeft ontvangen. Geef ook uw bestelnummer aan ons door, dan weten we waar het om gaat.

Heeft u wel een email ontvangen met trackinggevens, maar twee werkdagen later heeft u nog steeds geen pakje en ook geen bericht (email, niet-thuis-kaart) ontvangen? Controleer met de trackinggegevens wat er aan de hand is. Bij problemen: stuur ons een email.

Heeft u een email van de vervoerder of een niet-thuis-kaart of ander bericht van de bezorger in de brievenbus gevonden: onderneem dan zo snel mogelijk actie. Het pakje kan retour komen als u te lang wacht met vertraging en eventueel extra kosten als gevolg.